Nie-Trudny okres!

Dziewczyny, czy wiecie, że blisko 1/3 kobiet przyznaje, że comiesięczne krwawienie ma negatywny wpływ na ich codzienne funkcjonowanie, a w szczególności na życie seksualne i aktywność sportową1? Też należycie do tego grona?

Jeśli tak, to zapamiętajcie, że miesiączka nie musi kojarzyć się z dyskomfortem i ograniczeniami. Przecież istnieją sprawdzone sposoby na radzenie sobie z uciążliwymi objawami okresu! Poniżej przedstawiamy kilka porad, które pomogą Wam funkcjonować w „te dni” bez skrępowania i poczucia dyskomfortu.

1. Zwróć uwagę na dietę

Podczas miesiączki wprowadź drobne zmiany do swojego menu, dzięki którym zminimalizujesz nasilenie bolesnych skurczy oraz uczucie ciężkości.

Ogranicz kawę! Nie wyobrażasz sobie rozpoczęcia dnia bez solidnej porcji kofeiny? W pierwsze dni miesiączki choć trochę zmniejsz ilość wypitych filiżanek czarnego trunku. Zawarta w kawie kofeina działa nie tylko pobudzająco, ale również nasila bolesne skurcze macicy.

Wzdęcia i uczucie ciężkości są objawami, które często dokuczają kobietom w „te dni”. Unikaj smażonych dań. Pamiętaj, że potrawy przygotowane na głębokim tłuszczu wzmogą nieprzyjemne dolegliwości. W trakcie miesiączki staraj się wybierać lekkostrawne produkty.

Lampka wina po ciężkim dniu to coś, co pomaga się rozluźnić i zrelaksować. Jednak podczas miesiączki uważaj na spożycie alkoholu! Rozrzedza on krew, co może nasilać krwawienie.

2. Więcej odpoczywaj

W „te dni” wypoczynek jest wyjątkowo ważny dla Twojego organizmu. Pozwól sobie na relaks! Usiądź na kanapie, zawinięta w ciepły koc, weź książkę w dłoń. Znajdź chwilę dla siebie i ją celebruj. Miej zawsze na uwadze, że wysiłek pobudza układ krwionośny! Nie chcesz chyba, by krwawienie jeszcze się nasiliło?

Pamiętaj również o odpowiedniej ilości snu. W czasie miesiączki Twój organizm potrzebuje więcej czasu, żeby się zregenerować. Siedzenie do później nocy i pobudka bladym świtem na pewno Ci nie pomogą.

3. Uważaj na słońce

Słońce praży, a Ty jesteś nad morzem i opalasz się na plaży mając miesiączkę? Zachowaj rozwagę i umiar podczas zażywania kąpieli słonecznej szczególnie w „te dni”. Nadmiar słońca może doprowadzić do przegrzania organizmu, co podczas okresu może wiązać się ze znacznym nasileniem krwawienia. Oczywiście nie musisz całkowicie unikać słońca, ale dostosuj czas opalania do Twojego samopoczucia.

4. Ogranicz gorące kąpiele

Podczas miesiączki lepiej zrezygnuj z gorących kąpieli. Ciepła woda złagodzi bóle w podbrzuszu oraz zapewni Ci odpowiednie rozluźnienie, jednak w czasie miesiączki nasili krwawienie. W czasie okresu wybierz szybki prysznic w chłodnej wodzie, który Cię pobudzi i poprawi samopoczucie. Gorącą kąpiel weź kilka dni przed miesiączką, kiedy zaczynasz odczuwać bóle pleców i podbrzusza, które zwiastują, że „te dni” nadchodzą.

5. Postaw na moc ziół

Napary z odpowiednich ziół mają właściwości łagodzące wiele dolegliwości. Podczas miesiączki sięgnij po preparaty zawierające krwawnik pospolity, który działa rozluźniająco na mięśnie macicy, dzięki czemu wpływa na poprawę komfortu w „te dni”. Kolejną pomocną rośliną jest tasznik pospolity. Już Hipokrates odkrył, że tasznik pomaga zmniejszyć różnego pochodzenia krwawienie m.in. podczas obfitych miesiączek. W aptekach można również znaleźć gotowe preparaty, które mają za zadanie wspierać organizm podczas miesiączki. Jednym z nich jest Hemorigen femina, który dzięki unikalnemu połączeniu składników:

• wspiera prawidłową funkcję naczyń krwionośnych (gryka, krwawnik pospolity),
• przyczynia się do prawidłowego przebiegu krzepnięcia krwi (witamina K1),
• wspiera komfort podczas miesiączki (tasznik pospolity),
• wyrównuje straty żelaza podczas krwawień miesiączkowych (żelazo, witamina C).

Mamy nadzieję, że dzięki naszym poradom Te dni staną się dla Was prostsze.

1. Szarewski A. i wsp., Women's attitudes towards monthly bleeding: Results of a global population-based survey, The EuropeanJournal of Contraception & Reproductive Health Care Volume 17, 2012 -Issue 4

Powrót do góry